nedräkning, tacksamhet och nyårslöften

Nu vänder det.
Fjärilarna i magen har börjat sin inflygning!
Jag har 13 arbetspass kvar att jobba innan jag slutar.
Det är 20 dagar kvar till julafton.
Det är 27 dagar kvar till nyårsafton.
Det är 28 dagar tills vi åker till Bangkok.

Och idag kände jag det: glädjen!!
Jag är glad ända längst in i hjärtat av tacksamhet för att jag har möjlighet att förverkliga min dröm om att få resa långt bort och länge. Nu, nu, nu är det min tur!

Jag ska öva på att vara jag, att tänka efter en extra gång vad som är handling per automatik och vad jag verkligen vill. Min kamera ska få komma fram ur gömmorna och datorn ska få gå varm av mitt skrivande. Efter en termin hemma i ett snöigt Stockholm ska jag äntligen ge mig tid att finna min yoga. Jag vill lära mig att meditera. Min komplicerade relation till mat ska stötas och blötas för att bli något okomplicerat. När solen fått skina in i mina ögon några dagar och jag blivit av med den värsta jetlaggen, då vill jag dra på mig löparskorna och börja springa igen.